torsdag 8. november 2012

Utfordring: Slik ser det ut hos oss akkurat nå!


013
Kjøkkenet vårt slik det så ut da jeg stod opp i dag. Ingen rydding har foregått her. Jeg skulle til å ta ut av oppvaskmaskinen da jeg kom på å ta noen bilder. Tallerkenen står igjen på gulvet etter at Mabel fikk rester av gårsdagensmiddag. Kjeler på ovnen, glass på øya og masse oppvask på benken. Vedovnen er full av div vertøy. Det flotte smykket (urk) av en kaffetrakter står ved siden av KA ved vinduet. (Mannen min ønsker seg ny kaffetrakter til jul. Det har jeg bestemt..)

I går fikk jeg nytt vidvinkelobjektivet og stativ til kamera i posten. Det måtte jo testes. Jeg trenger en del mer trening og gode tips for å ta bra bilder med dette objektivet. Mye merkelig vinkler her.. På en annen siden kan jeg nå endelig ta bilder av hele rom.


024
Kjøkkenet fra en annen vinkel.
 
034

Ser dere at jeg har fått med et dyr på hvert bilde?! Heldig med den.

Stua ser mye mer rotete ut fra andre kanten.. Ungene har en kiste til leker (til venstre i bildet) og nå er den så full at lokket ikke går igjen. Den hadde jeg ikke tenkt til å vise frem, men la gå. Skal man realitetsblogge så får man gjøre det skikkelig.

045
Her kan dere se at lekene ikke bare fyller kisten, men har beveget seg utover hele hjørnet i stua. De er nå på vei helt bort til sofa’n. Spørs om noen små (og store) må ta et tak her før helga.

Her er faktisk alle tre kattene med. Diesel (stripete) er ikke helt blid på Chianti (hvite). Chianti prøver så godt han kan å late som ingenting. Han vil helst bort i sofa’n å legge seg. Anton titter nysgjerrig fra puffen.

047
Dette bildet her vil jeg ikke kommentere… Sånn ser det egentlig ut i vårt hus og det på en god dag. (Dvs ofte er det mye værre enn det her.. Vær forberedt..)

Det har seg sånn at huset sjelden er like ryddig som det kan fremstå på bilder i interiørblogger. Enten så tar man (les. jeg) bilder av et lite område og rydder det. (Dvs skyver rotet ut av bildet..) Ellers så rydder jeg og vasker for å ta bilder. Passer på å ta bilder da et rom er ryddig for å bruke det i en senere anledning. Hvis dette skal være effektivt må huset ryddes og bildene tas før barna kommer hjem fra skole og barnehage. Å rydde mens man har barn i hus er som å måke snø i snøstorm. Lyset er også veldig viktig for å få bra bilder. På vinterstid bør helst bildene tas rundt  kl 12. Ikke lett å være interiørblogger. Hihi!

Jeg vil nå utfordre andre interiørblogger til å realitetsblogge! Legg inn linken til bloggen din i linkedingsen under og link til mitt innlegg i bloggen din. Tar du utfordringen?! Hvordan ser det ut i huset ditt akkurat nå?? (Ikke lov å rydde)

Jeg har nå åpnet for anonyme kommentarer igjen. Nå kan alle kommentere! Jeg vil jo så gjerne besøke deres blogger også.

11 kommentarer:

  1. akkuratt nå er det ikke så verst her, men jeg kan love at det ser sånn ut hos meg også innimellom ;-)

    er faktisk godt å se hvordan det er hjemme hos interiørbloggere :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. Synes det er herlig å se hva som er realiteten, føler at alle prøver å lure seg selv om at alle har det perfekt. Men her hos oss er det nesten bare kaos, og det er til og med uten barn. :P

    Men må si, er så fasinert av tømmerveggene i stuen, så lurer på hvor stor stuen er i kvm?
    Har tømmervegger i huset som vi kjøpt, men vet ikke standen på de enda, uansett så skal de fram i lyset, for vi har lyst å vise at huset har skikkelig sjel, og ikke minst at det faktisk er gammelt :P

    SvarSlett
  3. Åhh, for et herlig innelegg, "rydde meg unger i hus er som å måke snø i snøstorm". Det kan også jeg skrive under på. Godt å se at det er litt kaos i andre hjem også og ikke bare vårt. Vi har det ryddig en dag hver 14 dag, ellers er det litt kaos ja. Man bor jo i huset og da blir det rot om man ikke skal rydde HELE tiden. Ha en riktig god helg :-)

    SvarSlett
  4. Sååå deilig å se at det ikke bare det er hos meg det ser slik ut :)

    Flott reportasje !

    SvarSlett
  5. Så godt å se et slikt innlegg nå, her jeg sitter og skriver eksamensoppgave..huset flyyyter...
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  6. ÅÅå så herlig... hahaha,.. smiler stort her jeg sitter.
    Ja jeg skal prøve å ta utfordringen. viss jeg tør da... hehe
    jeg har noen før og etterbilder fra mitt kjøkken. kankje det kunne vært noe å vise. ? Altså før og etter oppussing.
    Vi får se.. ha en fin farsdag idag.
    Klemmer fra margareth

    SvarSlett
  7. Men ojda hvordan skal jeg kunne måle meg med den vidvinkeln, det får bli å forsöke klippe og klistre det...
    Ska se va jeg rekker med under dagen håller jo egentlig på å maler i gjestetoaletten...
    Klem

    SvarSlett
  8. Åhh for noen nusselige kaniner! Vi hadde 3 stykker en gang; Snipp, Snapp og Snute. Først hadde vi bare Snipp og Snapp. Da vi skulle pare dem, fant vi ut at de var av samme kjønn. Derfor ble det en Snute også. Da fikk vi gang på sakene:-)

    Akkurat nå :-) er det ikke så verst her. Men jeg skal love deg at ofte regjerer fullt kaos her. Selv med store barn. Eller for å si det sånn - i alle fall med store barn. Det var faktisk lettere å rydde etter dem da de var små.
    Kos deg med småbarnstiden. Den gikk så altfor fort.

    Ha en flott uke.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  9. Så herlig innlegg.
    Vi er jo så forbaska flinke til å vise våre strøkne hus her på bloggen, men det er nok ikke slik annet enn når vi tar bilder....
    I alle fall ikke hos meg - og jeg bor aleine med hunden min :)

    Du går rett inn i bloggrullen min :)

    Klem Inger

    SvarSlett
  10. Hahaha! Og jeg som sukket lettet ut over at du ikke ble med inn da jeg så hvordan det så ut her på fredag!
    Hærlig hverdags hus du har!
    Klem, Anka

    SvarSlett
  11. Hei igjen, herlig blogg og herlig ærlighet!
    Du er like flott og vakker som di som har det ryddig i sitt hus. Du er kanskje også en smule vakkrere og ærlig er du iallefall. :) Flott levert.
    Jeg har barn også, riktig nok litt større barn. 9-12 år. Her ser man ikke mye rot egentli, men vi har en bod som det er lett å kaste rote inne. Å badet flyter enkelt over av klær nesten hver dag ;)
    Liker å ha det ryddig å rent rundt meg, blir stresset av rot. Men vet at slik er det for di fleste av oss, også meg.
    Tusen takk for at du delte din ærlighet med oss..:) Flott!
    Håper du ser innom meg også, legg deg gjerne til som følger.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...